Iemand die na 3 maand Wellbutrin gebruik, ineens veel ergere paniekaanvallen heeft?

Laatste reactie 06/07/2017 07:49 door Rafael
· Markeren als ongelezen
Rafael Schelhaas 1 jaar geleden geplaatst
Goede avond allemaal! :)

Ik ben Rafael en even ter info, ondanks mijn naam een vrouw :), heb nu een ruime 10 jaar, paniek aanvallen, angst/paniekstoornis en weet sinds vorig jaar ook dat ik adhd heb. Nadat me laatste anti-depressia die ik slik voor de paniekaanvallen niet meer werkte, werd er aan Wellbutrin vooral omdat de adhd mij altijd erg onrustig maakt. 2 vliegen in 1 klap dacht ik. Ik slik het nu bijna 3 maand, maar de laatste 2 weken helpt het dus totaal niet meer voor de paniekaanvallen en niet alleen dat ze zijn ook veel, en veel erger geworden. Mijn hele dag draait om omgaan en ondrukken van paniekaanvallen van het moment dat ik opsta en naar bed ga. Na een gesprek mijn psychiater moet ik er dus mee stoppen nu, ben aan het afbouwen en ga ergens eind volgende week weer met de gewone anti-depressia beginnen om het zo te zeggen. Maar ik ben dus erg benieuwd of er meer mensen zo een reactie op hebben of dat het daar ook ineens niet meer werkte? Fijn trouwens deze site, ik zal me zo even voorstellen bij dat onderwerp en zal hier denk ik wel vaker te vinden zijn :)
reactie op @rafaelschelhaas:
Anneke Ronner-Veenboer Hai Rafael, wat heftig allemaal! Ik had idd ook Wellbutrin Als laatste alternatief voor mijn ADHD en tevens tegen mijn depressieve periodes.. Ook bij mij werkte het een hele tijd goed en inene niet meer.
Naar dit had ik eigenlijk met alle medicatie.. Maar had de hoop dat het met Wellbutrin beter zou gaan maar jammer ook niet.

Sterkte en hoop dat je andere medicatie nu snel aanslaat.

En dat je hier info en steun krijgt.. je zal veel herkennen in de verhalen van anderen.

Groetjes Anneke
1 jaar geleden

Beantwoorden

Yvonne Calis Hi Raphael,
Zelf heb ik dit middel ook eens gebruikt en werd er nog erger depressiever van ik moest meteen stoppen en ben daar behoorlijk beroerd van geweest.
Nu ben ik weer op mijn oude antidepressiva gezet sertraline 0,25 miligram met zonodig 0,05 alprazolam het gaat nu eindelijk een stuk beter.

Groetjes Ivonne.
1 jaar geleden

Beantwoorden


toon 1 overige reactie(s)
Coen Olde Bijvank 1 jaar geleden geplaatst
1. Paniek aanvallen niet, wel andere bijwerkingen. Ik slikte 150 mg, voor ruim 5 maanden. Mijn mooie momenten beleefde ik vlakker, wel meer rust maar evengoed stemmingswisselingen. De na leverde bij mij niet op tegen de voordelen.

2. Twee maanden gebruik Wellbutrin nu (2x150). Was echt een verbetering. Vandaag afgelopen woensdag eerste moment van totale overprikkeling. De afgelopen dagen door overprikkeling wel het gevoel van flauwte (mini beetje paniek gevoel) aan te zitten; alleen in drukke omgeving. Ik ga er van uit dat als de overprikkeling over is, ik weer baat heb bij de Wellbutrin. Hopelijk.

@rafaelschelhaas de bovenstaande twee reacties heb ik nog mogen ontvangen via onze ADHDblog fanpagina. Hopelijk kun je er wat mee.
Marjoo A-W 1 jaar geleden geplaatst
Heb zelf eerst enkele maanden 150 mg geslikt als bijwerking onderdrukker van ander medicijn. Merkte wel enig verschil qua bijwerkingen maar niet veel. Ook nog steeds last van paniek (geen heftige aanvallen). Na aandringen overgestapt naar 300 mg en dat is echt een verademing geweest. In grote mate voor mijn depressive tijden en qua paniek is het echt stukken minder. Sinds een maand of 1,5 ook methylfenidaat erbij en ik voel mij echt significant beter.
Rafael Schelhaas 1 jaar geleden geplaatst
Hoi hoi, bedankt voor de reacties. Het ligt er dus echt aan,, sommigen hebben er wel last van en anderen blijkbaar weer niet. Ik slikte ook 300 mg maar het werd bij mij heel gauw, echt veel erger...

Ik slik vandaag de laatste en ga dan weer terug na de 'normale' anti depressia... ik hoop dat dat gauw aanslaat.
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 02 July 2017 om 22:40
Aantal lezers 61
Aantal reacties 6