Adhd problemen

Laatste reactie 24/09/2020 14:00 door Andre
· Markeren als ongelezen
Andre Weerts 4 maanden geleden geplaatst
Zal mij even voorstellen  ik heet Andre ben 46 jaar op mijn24e diagnose   ADHD. Ging op dat moment  zo slecht met mij dat ik het niet meer zag zitten.  Heb 2jaar bij ggz gelopen.  Dag opname.  Allerei  medicatie.  Voor angst somberheid  en ADHD. Naar 2die 2 jaar weer in het werk  integratie.  Ging weer redelijk.  Maar met veel ups en downs. Sinds vorig jaar qeer slecht met mij . Had toen mijn Achilespees gescheurd.  En dat is voor iemand met ADHD  niet echt bevorderlijk.  Weer piekeren  angst en depressief.  Is dit herkenbaar?
L V 4 maanden geleden geplaatst
Hoi André, ik ben ook pas aangemeld hier en lees veel herkenbaars.
welkom bij de club.
Depressie heb ik ook, angst voor mensen ook, maar ben al een jaar bezig dit op te lossen.
Oh en piekeren... ja de hele dag door.
Nina Rieder 4 maanden geleden geplaatst
Hoi André, 

Goed dat je hulp zoekt - dat is de eerste stap op weg naar herstel. 

Probeer dingen te doen die je afleiden en misschien ook nog helpen met de ADHD. Als de achillespees een zwak punt blijft, zou kanoeen een goede sport kunnen zijn [behalve het dragen van de kano van boothuis naar water]. Of een nieuwe hobby proberen. Helaas zijn verenigingen nu beperkt, maar ook die kunnen helpen. 

Wat geeft je stemming een boost? En hoe kun je daar op een veilige manier meer van krijgen? 

Maar vooral professionele hulp, die je ook gezocht hebt. 
Nina Rieder 4 maanden geleden geplaatst
Hoi André, 

Denk ook aan gezonde voeding - van vitamine D of B12 gebrek bv. kunnen mensen depressief worden. We hebben allemaal een gevarieerde voeding nodig. 

Vitamine D zit in maar drie dingen: 
[1] Zonlicht - tussen mei en augustus. Als er een R in de maand zit, hebben we allemaal wat extra hulp nodig. 
[2] Vette vis - bv. haring, makreel, zalm - 2-3x per week. Krijg je ook een lading omega-3 binnen. 
[3] Pillen. 
Meer smaken zijn er niet. Er zit wel een klein beetje vitamine D in echte boter [en toegevoegd aan margarines] maar dan zou je elke dag 3 pond boter moeten eten om genoeg te krijgen.

Vitamine B12 zit in alle dierlijke produkten: vlees [rund, lamsvlees hebben de hoogste concentratie], vis, melkprodukten, ei. Vegetariers en vooral veganisten hebben hoog risico op B12 deficientie. Als ze zo'n dieet volgt, neem dan 4x per dag 2.5 microgram [vaak afgekort als ug] B12. het wordt 't best opgenomen in kleine hoeveelheden tegelijk. Van 4x 2.5 microgram neem je meer op dan van 1x 50 microgram. Raar, maar waar.
reactie op @ninarieder:
Andre Weerts Dank je wel voor je reactie.  Zal eens kijken  naar een hobby. En vitaminen  krijg ik genoeg binnen. B12 enzzz..   Gr Andre 
4 maanden geleden

Beantwoorden

Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 18 September 2020 om 10:17
Aantal lezers 19
Aantal reacties 5