ADHD medicatie goedkoper in 2019? (maximaal 250 euro eigen bedrage)

Laatste reactie 17/06/2019 22:33 door Marc
· Markeren als ongelezen
🔥 Coen Olde Bijvank 7 maanden geleden geplaatst
Hallo mensen, goed nieuws voor alle mensen die ADHD medicijnen gebruiken. In 2019 hoef jezelf nog 'maar' maximaal 250 euro zelf te betalen. De rest wordt vergoed door jouw zorgverzekeraar. Deze informatie heb ik kunnen vinden op Zorgwijzer Nederland.

Deze eigen bijdrage wordt per 2019 begrensd op 250 euro per jaar per patiënt. Alles daarboven wordt door de zorgverzekeraar vergoed. Kortom, iemand die in 2018 nog 1.000 euro aan eigen bijdrage kwijt was voor Methylfenidaat of Dexamfetamine hoeft volgend jaar maar 250 euro te betalen.

https://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekering-2019/adhd-medicijnen-goedkoper-in-2019

Zitten er geen addertjes onder het gras?
Andries McQueen 7 maanden geleden geplaatst
Is dit 250 bovenop je eigen risico @coenoldebijvank​ ?
reactie op @andriesb:
Coen Olde Bijvank goede vraag @andriesb​ dat vraag ik mij dus ook allemaal af.. vandaar dat ik de titel ook met een vraagteken begin.. 

250 euro.. maximaal is nog te doen.. nog wel veel geld (ook voor mij) want dat is toch 25 euro extra afdragen..  zijn ruim 12 broden :D
7 maanden geleden

Beantwoorden

Marc de Schipper 7 maanden geleden geplaatst
goedenavond coen gaat dit over alle adhd medicatie? of doel je vooral op amfexa? 
reactie op @marcdeschipper:
Coen Olde Bijvank ADHD medicatie in het algemeen.
1 maand geleden

Beantwoorden

Marc de Schipper 1 maand geleden geplaatst
ffe iets over de amfexa waarom geeft mijn apotheek uit het niets amfexa mee? wat deze medicatie doet helemaal niks zitten kosten aan verbonden,ik kreeg die van 2.5mg ceban nu al 3 weken aan amfexa troep is het voel me zwaar klote..sorry voor taalfouten/en taalgebruik..wilde dit ffe kwijt..gr marc 
Coen Olde Bijvank zie reacties in jouw andere topic, heeft met de grondstof te maken.
1 maand geleden

Beantwoorden

Marc de Schipper 1 maand geleden geplaatst
grondstoffen zijn er tekort dat weet ik al,maar mijn vraag is wordt het dan nog wel bereid als de grondstoffen er weer zijn?? 
John Dex Ceban is er helemaal mee gestopt voor zover ik weet

Lees hier voor meer info : https://forum.adhdblog.nl/conversations/het-medicijn-amfexa
1 maand geleden

Beantwoorden

John Dex 1 maand geleden geplaatst
Ik heb het even uitgezocht en vond de volgende informatie:
"Deze eigen bijdrage wordt per 2019 begrensd op 250 euro per jaar per patiënt"

Dus dan krijg je bovenop het standaard eigen risico van 385 euro nog maximaal 250 euro aan eigen bijdrage. Totaal nog steeds 635 euro per jaar 😭

Maar het kan voor sommige zeker positief uitpakken.
reactie op @johndex:
Coen Olde Bijvank Blijft ook veel geld, terwijl je er eigenlijk niks aan kunt doen.
1 maand geleden

Beantwoorden

Marc de Schipper vindt het nogal wat vooral met een uitkering..
1 maand geleden

Beantwoorden

toon 1 overige reactie(s)
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 21 November 2018 om 20:01
Aantal lezers 20
Aantal reacties 12