Adhd en gedrag - Medikinet medicatie

Laatste reactie 18/04/2019 23:50 door Sabrina
· Markeren als ongelezen
Sabrina Hagoort 8 maanden geleden geplaatst
Ik heb een dochter van 7,5 jaar. Sinds november 2018 slikt zij Medikinet 20 mg voor add. Haar schoolprestaties zijn enorm omhoog geschoten. Nu gaat het de laatste maand enorm verkeerd voor wbt haar gedrag! Ze is boos, driftig, steelt, plaagt (haar jongere zusje vooral)
Ze is niet te corrigeren of te straffen. Helaas word het er hier thuis niet niet gezelliger op, iemand herkenning/ tips?

Groetjes 
reactie op @sabrinahagoort:
Joris Bank Hallo Sabrina,

Het kan zijn dat dit gebeurt door het dipje wat je ervaart als de medicijnen zijn uitgewerkt. Ik merk dit zelf ook regelmatig als ik na het eten mijn kids in bed leg dat ik een stuk minder van ze kan hebben.

Wat je zou kunnen proberen is een fles met glitters.
Ik vond eergisteren dit filmpje wat uitlegt hoe en wat




Groetjes
Joris
7 maanden geleden

Beantwoorden

Sabrina Hagoort Hmmm...dank je!!! Als het iets met slijm is is dat nog aantrekkelijker;)
7 maanden geleden

Beantwoorden


toon 1 overige reactie(s)
Coen Olde Bijvank 8 maanden geleden geplaatst
1. Daar zitten wij nu ook mee. Sinds januari slikt mijn zoon ( 7 jr ) medikinet. Eerst 2,5 mg en 2 x 5 mg p/d. In het beginnen ging het zo goed in de klas. Uitstekende prestaties. Kon heel goed mee werken en was rustig en geconcentreerd. Maar de laatste ( 2 ) weken is hij onwijs druk en heel erg snel boos. Zowel thuis als op school.

2. Weet je wat er voor het ongewenste gedrag gebeurd, wat de trigger is? Ik kan mij voorstellen dat zij op school super haar best doet om het goed te doen. Dat kost haar enorm veel energie. Waardoor het thuis moeilijker wordt om het goed te blijven doen. Een kleine trigger kan dan al snel leiden tot een conflict. Haar straffen zal dan niet helpen. Ze is boos en ziet niet wat ze fout doet, omdat ze getriggerd is. De schuld ligt dan in haar ogen bij de ander. Ik denk dat het voor haar fijner is om als ze weer rustiger is te gaan vragen hoe het kwam dat ze dat gedrag liet zien. Dan kunnen jullie samen bespreken wat ze een volgende keer anders zou kunnen doen. Gebruik hierbij een beloningssysteem, zodat ze gemotiveerd is om het goed te doen. Ik weet dat dit veel energie kan kosten, maar het levert zeker ook heel veel op. Daarbij zal zij zich ook meer begrepen voelen, wat positiever is voor de relatie dan straffen.

3. Joh, kan Vanalles zijn, en zeker op die leeftijd.. Vraag het! Haar niveau en haar problemen. En dan tussen de regels doorluisteren 😏. Klinkt het logisch? Ik doe het al jaren en heeft me ontzettend veel opgeleverd.

4. Had mijn zoontje ook heel erg ( 11) en ontzettend moe erbij... daardoor ook gefrustreerd... bloed laten prikken en een hele lage Vitamine D. ( 38) dus ben ik bij gaan geven en na 3 weken ging het al beter..minder moe..dus ook minder frustraties... misschien een idee om even haar bloedwaardes te controleren?

5. Ook buikpijn daarbij en afvallen.
Nu aan het kijken naar een andere medicatie vorm.Schoolprestaties worden weer minder,maar ik heb wel mijn kind terug en hij is ook blij dat hij weer zichzelf is.

6. Hier ook medikanet maar het zelfde gedrag. Het begint voornamelijk als het uit gewerkt raakt of hij uit school komt. De energie moet er toch uit en dan op deze voor mij moeilijk corrigeerbare manier.




betrouwbare ervaringen van ouders van kinderen met ADHD welke medicatie gebruiken. Denk dat je hier wel wat mee kunt @sabrinahagoort​ als ik meer reacties of e-mailtjes krijg zal ik dit hier plaatsen. 
reactie op @coenoldebijvank:
Sabrina Hagoort Bedankt voor je reactie...
Ik kijk, luister en zie haar. Het is vooral als de medicatie uit gaat werken. Ze is zo impulsief dat belonen in dit geval niet helpt( straffen trouwens ook niet) . Ben vooral benieuwd of mensen het herkennen. Heb al aan school gevraagd het in de gaten te houden maar daar laat ze het gedrag niet zien!  Heb inmiddels ook de kinderarts gebeld maar kan ik pas in mei terecht.  Tips zijn welkom!
8 maanden geleden

Beantwoorden

Coen Olde Bijvank @sabrinahagoort​ al meer nieuws van de kinderarts wat betreft ADHD en Medikinet?
7 maanden geleden

Beantwoorden

Sabrina Hagoort Nee hebben helaas 8 mei pas een afspraak!!!
7 maanden geleden

Beantwoorden


toon 2 overige reactie(s)
Sanneke van Belzen 8 maanden geleden geplaatst
Hier was het ook drama met medikinet, nog erger dan met ritalin. Toen we overgingen op concerta was het veel beter.

Naar wat ik begrepen heb is dat medikinet samengesteld is uit een deel kortwerkende en een deel langwerkende methylfenidaat. Zodra de kortwerkende uitgewerkt is, kun je dus alsnog een rebound hebben, wat kan zorgen voor enorme schommelingen in het gevoel/gedrag.

Bij concerta (of andere merken met vergelijkbaar medicijn) is die afgifte meer gereguleerd en krijg je dus niet opeens een volledige dosis binnen, die ook weer opeens is uitgewerkt.
reactie op @sannekevanbelzen2:
Sabrina Hagoort Dank ! Ga het is navragen bij de kinderarts!
8 maanden geleden

Beantwoorden

Nathalie 39 8 maanden geleden geplaatst
Is ze zo de hele dag als ze thuis is? Of zijn het rebounds?
Hoe is haar gedrag op school? Is dat nog wel hetzelfde?
Probeer uit te zoeken wat haar triggert. Heeft ze zelf een kinderpsychologe of iemand anders waar ze mee praat?
Mijn dochter slikt ook medikinet (30 Mg per dag, 9 jaar).
Ze had pas geleden ineens weer heel boos gedrag. Was ook weer boos in haar hoofd. Ik had ineens ook weer een onwijs conflict met haar.. ze liet echt haar gedrag zien van hoe ze eerst was.
Uiteindelijk bleek dat er op school dingen van haar verwacht werden wat haar veel te veel energie kostte. Hierdoor raakte ze weer volledig uit balans.
En werd ze thuis weer snel boos, dwingend enz.
Nu we dit weten zijn we er weer mee aan de slag gegaan.
Ook vroeg ze uit zichzelf weer wanneer ze naar de kinderpsychologe mocht (ze was op vakantie en het ging zo goed dat wij ook even rust hadden ingelast).

Ook kan het natuurlijk zijn dat haar dosering misschien iets moet worden aangepast... het luistert erg nauw ben ik achter. Je hebt zo een paar gram te weinig (snel boos, rebounds) of teveel (moe, lusteloos).

Succes... ik hoop dat jullie de oplossing kunnen vinden.
reactie op @nathalie39:
Sabrina Hagoort Hoi! Herkenbaar verhaal! Op school gaat het prima! Juffen zien een geconcentreerd , vriendelijk zorgzaam meisje. Zodra ze thuis is gaat het mis. Boos, liegen, stelen, plagen. We zijn net klaar bij een orthopedagoog ( die haar add heeft ontdekt) . Lopen uiteraard nog wel bij een kinderarts.  Heb ik inmiddels gebeld maar kan pas 8 mei terecht .
Ze heeft een tijdje melatonine gehad voor het slapen. Qua prestaties gaat het heel goed...dus te weinig???
Ga het navragen...Dank!!
8 maanden geleden

Beantwoorden

Coen Olde Bijvank 8 maanden geleden geplaatst
- Zeker herkenbaar. Ook buikpijn daarbij en afvallen.
Nu aan het kijken naar een andere medicatie vorm.Schoolprestaties worden weer minder,maar ik heb wel mijn kind terug en hij is ook blij dat hij weer zichzelf is. 

- Hier ook medikinet maar het zelfde gedrag. Het begint voornamelijk als het uit gewerkt raakt of hij uit school komt. De energie moet er toch uit en dan op deze voor mij moeilijk corrigeerbare manier.




ervaringen ADHD en gedragsveranderingen door gebruik van Medikinet medicatie
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 08 April 2019 om 21:25
Aantal lezers 21
Aantal reacties 12