Aanvullende voedingssupplementen?

Laatste reactie 17/11/2020 00:33 door
· Markeren als ongelezen
Bibi D 11 maanden geleden geplaatst
Gebruiken jullie  aanvullende voedingssuplementen, en zo ja waarom? Merk je verschil?
Ik doel bijv op; l theanine, omega-3, b vitaminen (b6), zink, magnesium, ijzer, 
Linda Alexandra 11 maanden geleden geplaatst
Magnesium voor de nacht plus Valeriaan 450mg en daarnaast Visolie capsules.
Liza Valery 11 maanden geleden geplaatst
L theatine 400 mg per dag verdeeld over de ochtend en begin avond. Geeft meer rust en concentratie 
Lisa klaassen 2 maanden geleden geplaatst
Hi,
Ik heb al een tijdje ADHD en ben met name opzoek naar biologische supplementen. Veel websites hebben nogal chemische middelen en vertrouw ik niet helemaal. Ik heb al naar aardig wat blogs zitten zoeken en lees veel dat Omega 3 supplementen en Visolie kan werken. Ik kwam deze producten op de website van Flinndal tegen en ben benieuwd of iemand ervaring heeft met Omega 3?
reactie op @lisaklaassen:
Adam Van Hoof Hey Lisa,

Ik neem al jaren Omega-3 Extra van Flinndal. Vroeger kocht ik bij het kruidvat, maar daar zijn ze vaak uitverkocht. Ik plaats alvast de link naar de webshop: https://www.flinndal.nl/omega-3-vetzuren/omega-3-extra-forte
Als het verboden is om links te plaatsen, dan verwijder ik deze meteen!
1 maand geleden

Beantwoorden

Nina Rieder 2 maanden geleden geplaatst
ZINK IS LINK !!! 

Pas enorm op met zink supplementen. De opname van koper en zink is heel beperkt in de darm, omdat er maar weinig receptoren zijn die ze op kunnen nemen. Logisch, want je hebt maar weinig nodig elke dag, en je kunt ze niet uitscheiden. De twee metalen 'concurreren' met elkaar voor opname in de darm. Dus als je dagelijks zink supplementen slikt, loop je het risico om koperdeficientie te krijgen. Koperdeficientie kan ernstige neurologische klachten geven [bv. dementie, of zeer slecht kunnen lopen]. Kopersupplementen zijn ook niet de oplossing. Teveel koper is toxisch voor het brein - veroorzaakt bv. de ziekte van Parkinson. Een normaal gezond dieet moet voldoende zink en koper bevatten. Mensen met beperkte opname in de darm [bv. ziekte van Crohn] moeten hun arts raadplegen. 

Omega 3 slik ik, maar zonder verbetering van de ADHD. Kun je ook uit vis halen - witte of vette vis, maakt niet uit.
Vitamine B12 slik ik om een andere reden - en helpt me om 's middag na de lunch niet enorm slaperig te worden. 
Vitamine D hebben we allemaal nodig nu de R weer in de maand zit. 1000 IE per dag is normaal meer dan voldoende - vooral voor botten. Het helpt ook met afweer tegen ziekten, wetenschappers denken dat het misschien ook helpt voor afweer tegen corona. En ook voor de stemming helpt het. 


Frenky BE 1 maand geleden geplaatst
Visolie
Melatonine
CBD olie
Etherische olie (sinds een paar weken)

Het beste voedingssupplement is sporten :)
C Van Schijndel 1 maand geleden geplaatst
Ik ben al jaren erg enthousiast over MorEPA Platinum. MorEPA Platinum is Minami’s hoogst gedoseerde visoliepreparaat dat optimale ondersteuning biedt met maar liefst 1000 mg EPA/DHA en 25 mcg vitamine D3 per softgel. Met MorEPA Platinum kiest men voor de ‘best of the best’. MorEPA Platinum bevat omega 3-vetzuren in de vorm van zogenaamde herveresterde triglyceriden (ook wel aangeduid als rTG).
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 29 December 2019 om 15:33
Aantal lezers 43
Aantal reacties 8