Wie schrijft hoge dosissen voor bv 200mg? Want artsen willen mij dat niet geven..

Laatste reactie 14/11/2017 21:33 door Coen
· Markeren als ongelezen
Laila Jansen 7 maanden geleden geplaatst
Hallo collega's (hihi)

Ik heb een probleem ik ben naar jaren uitzoeken instellen etc dat ik per dag 180mg nodig heb
Ik moet nu bijkopen kost mij 40euro per week en dan heb ik nog 10euro voor eten ik trek dit niet meer en ik gebruik het al 10 jaar.

Ik heb half jaar geleden een hartfilm gemaakt bloeddruk checken en alles is goed en ik beweeg heel veel en ik hoge dosering viscapsule neem voldoende rust

Genoeg therapie gehad dus ik doe er ook meer voor dan alleen pillen.
En als ik geen ritalin heb is het voor mij niet te doen alles gaat mis krijg vaak ruzie ben een bom kan niet lezen tv kijken en lig heel vaak in donkere kamer zodat ik geen prikkels om mij heen heb om dus af te sluiten gaat niet werken etc

Dus ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen arts psychiater of andere mensen met dit duivelse probleem.

Alvast bedankt en wacht de reacties af
Groetjes laila
reactie op @lailajansen:
Petra Grootenboer-Usherwood Hey laila waar koop jij de pillen die je te kort komt dan bij want heb dat probleem ook maar kan ze bij de apotheek niet bijkopen ik ben op zoek omdat ik soms dus echt tegen de muur loop omdat ik dan een paar dagen zonder zit tot ik mijn eigen lading weer mag halen .....
Hoop dat je me iets kan laten weten
Groet Petra
6 maanden geleden

Beantwoord

Micheline Mreijen Dit probleem ken ik ook. Verschrikkelijk is het ja. Weer dat rot-gevoel van voordat ik ooit medicatie kreeg en wat mij deed twijfelen of ik wel verder wilde leven. Heb je het opgelost en zo ja hoe?
1 week geleden

Beantwoord

toon 1 overige reactie(s)
Coen Olde Bijvank 7 maanden geleden geplaatst
Hallo Laila, de huisarts van jou zou wel de beste bedoeling met jou hebben.

Wat is exact te reden voor het weigeren van een hogere dosis voor te schrijven? Ik neem aan dat hij hier ook zijn redenen voor heeft?
reactie op @coenoldebijvank:
Laila Jansen Hoi Coen,
De reden die mijn psychiater, dus niet huiarts, effe correctie , geeft is dat het niet goed is voor je hart
Ik denk dat artsen,want ik heb meerdere huisartsen,psychiaters gevraagd dat ze bang Ijn dat ik een hartaanval krijg en hier dan verantwoordelijk voor worden gesteld
Ik heb ook voorgesteld dat ik een schrijven onderteken waarin in staat dat ik volledig verantwoordelijkheid neem, maar ook hiermee wil niemand het voorschrijven

En dat ik andere dingen pak,blowen,drank etc omdat medicatie te laag is die nogveel slechter is maakt blijkbaar niet uit
Groetjes laila
7 maanden geleden

Beantwoord

Coen Olde Bijvank Nou dat is niet niks @lailajansen heb je ondertussen al meer nieuws..? Of kies je echt voor blowen en drank?
6 maanden geleden

Beantwoord

toon 1 overige reactie(s)
Barbara van Riel 7 maanden geleden geplaatst
Oehh dat is wel heel hoog inderdaad .voorheen was het zoveel mg per kilo lichaamsgewicht .mijn huisarts houd hier overigens wel heel stellig aan vast ,maar de psychiaters die het merendeel van de voorschriften verzorgt zijn hier allang op terug gekomen omdat dit inderdaad niet altijd voldoende is.ik zou toch nog eens goed in overleg gaan en anders nog eens overleggen met een psychiater ...succes
reactie op @barbaravanriel:
Laila Jansen Bedankt voor het meedenken
Groetjes laila
7 maanden geleden

Beantwoord

Kathleen Alders 7 maanden geleden geplaatst
ik heb soms ook nood aan een hogere dosis. Soms over de 100 mg Rilatine per dag. Kan dat kwaad?
reactie op @kathleenalders:
Coen Olde Bijvank Misschien een rare vraag, maar bespreken je dit niet met jouw psychiater, huisarts of psycholoog. Begrijp mij niet verkeerd hé.. maar die kunnen jou eventueel voorzien van advies.

1 week geleden

Beantwoord

Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 15 April 2017 om 03:56
Aantal lezers 69
Aantal reacties 10